21 Kasım 2013 Perşembe

Şam Tatlısı Tarifi ( Farklı Bir Tat )

Şam Tatlısı çok sevilen ve yemeklerden sonra aranan tatlılardan biridir. Özellikle adana ili ve ahalisin de geçmiş yıllar da seyyar satıcılar mahalle araların da dolaşarak satarlarmış. Şimdi bu adet pek kalmadı tabi. Bu lezzetli ve bir o kadar da hafif tatlıyı eltim Hatice sağolsun bana yaptı. Bende yanında bardakla ölçerek tarifini aldım, Ölçüsüz olmaz çünkü icon smile


Şam Tatlısının üstüne badem koyan da oluyor ama vaktim müsade etmediği içinkoymadık. Sürekli yaptığımız için siz ziyaretçilerimize de tarifini vereyim dedim icon smile Bademleri kaynar suda 5 dk. süresince haşlayın ki kabukları hemen soyulsun. Soyulmuş bademleri istediğiniz biçim de daha önceden borcama döktüğünüz hamurun üstüne hafifçe bastırarak dizin. Bunu mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


Malzemelerimiz:



  • 3 adet yumurta

  • 1 su bardağı şeker

  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ

  • 2 su bardağı irmik

  • 1 su bardağı un

  • 1 su bardağından 1 parmak eksik iri dövülmüş badem

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 paket vanilin


Şerbeti İçinse:



  • 3 su bardağı şeker

  • 4 su bardağı su


Şeker ve suyu tencerede kaynatıyoruz. Kaynadığın da 5 dk. daha kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz.


Sıra Geldi Yapılışına:


Yumurta ve şekeri bi güzel çırpıyoruz. (şeker içerisin de erimeli). Sütü, sıvı yağı ve irmiği ekleyerek karıştırıyoruz. Sonra vanilini, kabartma tozuve unumuzu elek marifetiyle eleyerek koyuyoruz. Şimdi ise karıştırıp bademleri ekliyoruz. Son kez karıştırarak margarinle yağlanmış oval borcama döküyoruz. 170 yada 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz. Pişince fırından alıyoruz.


Tamamen soğumasını bekliyoruz. Soğurken bir taraftan da şerbeti hazırlamamız gerekiyor. Şerbeti kaynatıyoruz. Soğuyan tatlımızı dilimliyoruz. Tatlıya,sıcak olan şerbetimizi döküyoruz. Şerbetini çekip soğuyunca hindistan cevizini her dilime 1 çay kaşığı miktarı olacak biçim de serpiştirerek servis edebiliriz.

Afiyetler Olsun.


Not: Fırında üzeri kızarana dek bekletin ki benim kullandığım fırın ankastre olandı. Pek kızarmadı gibi. Bu konuda turbo fırınlar daha iyi diye biliyorum.


2 Farklı Fotoğrafla tarifimizi örneklendirdim. Merak edenler sırasıyla fotoğraflara tıklayarak büyük hallerini görebilirler.







Şam Tatlısı Tarifi ( Farklı Bir Tat )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder