9 Temmuz 2013 Salı

Güllaç Tarifi

Selam Bayanlar ve Baylar ramazan ayına girdiğimiz bu gün sizlere Ramazan Ayının en sevilen tatlılarından biri olan Güllaç Tatlısının tarifini paylaşmak istedim umarım bu tarifi sizlerde benim kadar beğeniyorsunuzdur .


güllaç tarifi 300x169


Güllaç Tarifi için Gerekli Malzemeler ;


12 tane güllaç yufkası


2.5 litre süt


750 gr Şeker (Toz Şeker)


1 paket vanilya


Üzeri için 1 Adet Nar


Ayrıca dileyen Fıstık içi veya Çeviz içide ekleyebilir.


 


Güllaç nasıl yapılır ;


İlk olartak sütümüzü şekeride ilave ederek kaynakmaya başlayalım ve kaynadıktan sonra üzerine 1 paket vanilyayıda ekleyip ocağın altını söndürelim sütümüzün ılıması için bir kenera bırakalım. Şimdi sıra geldi güllaç yufkasının parlak kısımlarının yukarıya gelecek şekilde tepsiye dizilmesine sonrasında ise üzerine kepçe yardımı ile ılıyan sütümüzü ilave ediyoruz aynı şekilde tüm yufkaları bitirene kadar devam ettiriyoruz. Bütün bunlar bittikten sonra güllaç tepsisini dolaba koyarak 2 – 3 saat durmasını sağladıktan sonra servise hazır gelmiş olacaktır. Sonrasında Nar ve Fıstık içi veya Ceviz içi ne varsa elinizde üzerine serpip ikram edebilirsiniz. Burada belirtmek istediğim diğer bir husus ise ben genellikle güllaç yaparken yufkaların arasınada fıstık içi koyuyorum o şekilde yapıyorum sizlerle dilerseniz isteğe bağlı olarak kendi isteğinize göre tarifi yapabilirsiniz.


Afiyet olsun .



Güllaç Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder