19 Temmuz 2013 Cuma

Aşure Tarifi

Aşure Tarifi


Aşure ne muhteşem birşey değil mi ismini bile duymak beni farklı diyarlara götürüyor.Tadını kokusunu salep e benzetiyorum.

Annelerimiz, büyüklerimiz pişirirler tabak tabak komşulara dağıtırlar.Ne güzel bir gelenektir.Ben sıcak ocak sönmeden

tabağıma alıp yemeyi sevenlerdenim.Soğuk sevenlerde var…Her şekilde çok güzel bence.Sizde benim gibi çok seviyorsanız

bu ramazan ayında benim gibi çok seven sevdiklerinize ikram edebilirsiniz.


aşure tarifi 300x200

Aşure için gerekli malzemeler:


1 çay bardağı nohut

1 çay bardağı kuru fasülye

1.5 su bardağı aşurelik bulgur

yarım su bardağı kuru üzüm ( isteyen sarı isteyen siyah kullansın)

6-7 ceviz

15 tane kuru kayısı

1 su bardağı yer fıstıgı

1 çay bardağı fındık

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay bardağı ceviz

2 su bardağı toz şeker

1 adet elma

tarçın


Yapılışı


Nohutumuzu ve kuru fasülyemizi 1 gece önceden suda ıslatalım. Daha sonra ise suyunu süzüp tenceremize alalım.Buğdayları yıkayıp

onları da ekleyelim su ekleyelim 3 parmak geçeçek kadar ekleyelim.Kayısımızı küçük parçalar halinde doğrayalım aynı şekilde

inciride doğrayalım.Üzümlerin saplarını ayıklayıp iyice yıkayınız.Buğday,nohut,kuru fasülye yumuşayınca meyveleride ekleyelim.

Suyu yetersiz geldiyse eger kaynamış su ekleyin şekerinide ekleyin kaynatınız.Kaynadıktan ve kıvama geldikten sonra servis

tabaklarına alın ceviz,fındık ,fıstık parçalarını ekleyip tarçınıda dökünüz.İsteğe göre nar taneleride atabilirsiniz.


Afiyet olsun.



Aşure Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder